Ett nytt samarbete mellan DOX och inköpsportalen HandyDay gör det enkelt för inköpare att administrera ritningar i samband med upphandling.
HandyDay erbjuder inköpare och leverantörer i byggbranschen en smart inköpsportal som effektiviserar inköpsprocessen. Nu är det även möjligt att dela ritningar som finns lagrade i DOX i upphandlingar som utförs i HandyDay.
För att inkludera dina ritningar i upphandlingen kopierar du länken till aktuell förfrågningsmapp och klistrar in den i förfrågningsunderlaget i HandyDay. Se bild ovan.
–Vi vill göra det enkelt för alla DOX-användare att göra digitala upphandlingar och vi har funnit en oerhört smidigt lösning, säger Bertil Winzenburg, VD HandyDay.
Erbjudande
Som DOX-användare få du dessutom möjlighet att testa HandyDay kostnadsfritt. Du registrerar enkelt ett konto via HandyDay.com. Skicka sedan ett mejl till support@handyday.com och inkludera koden “DOX22” så får du tillgång till alla funktioner kostnadsfritt i en månad.
Om HandyDay
HandyDay är en oberoende inköpsportal som framförallt används av byggföretag, fastighetsbolag, underentreprenörer m.fl. för att förenkla tidskrävande moment inom inköp, underlätta leverantörsval och minska totalkostnaden i byggprojekt.